Начало Експерти Материали Попитай Оракула Форум Окултен портал Хороскоп
Occultportal - Окултен портал
 


Име:
E-mail:
Съобщение:
 
Консултирайте се с:
Атанас Велков
Атанас Велков
Окултен наблюдател
0888040420 Skype икона
Визитка >>
Руми Атанасова
Руми Атанасова
Окултен наблюдател
0034610637687 Skype икона
Визитка >>
 Eли Маринова
Eли Маринова
нумеролог
+359896530106 Skype икона
Визитка >>
Празници и обреди през юни 2011 г

Празници и обреди през юни 2011 г

Публикувано от:

Eли Маринова
Прегледана днес 2494 пъти

01. Юни,сряда
Св.мчци Юстин Философ и Юстин и дружината му.

Юстин означава справедливост.

Световен ден на детето.

02. Юни, четвъртък, Възнесение Господне, Спасовден
Свети Никифор изповедник. Свети прпмчк Еразъм Охридски.

Празнуват Спас, Спаска, Спасения и Сотир. Свети Спас е закрилник на хлебари, шофьори, хотелиери и ресторантьори, цветари, строители. Общо 20 професии.

Ден на Ботев и на героите, загинали за свободата на България. Поклон пред техния светъл подвиг!
 
Спасовден се празнува винаги в четвъртък, на четиредесетия ден от възкресението на Христос Спасител. За много народи по света 40 е свещено число – 40 години Мойсей е обикалял пустинята с народа си; Иисус Христос е престоял 40 дни на пост и молитва също в пустинята; църквата ни почита свети 40 мъченици на 9 март; 40 дни след раждането жената е нечиста; 40 дни след смъртта душата на покойника остава привързана все още към земята. Това е последният от Великите четвъртъци. Денят се тачи строго за предпазване от градушка. За това жените не тъкат, не перат с бухалка, не предат и не шият, а мъжете не орат. На Спасовден се извършват различни обреди за дъжд: някъде се играе Пеперуда, другаде се прави Покръсти или Черкуване за дъжд, защото спасовският дъжд е също толкова желан и чакан, както гергьовския, „капка – жълтичка”. В народните песни се пее за „Свети Спас – зелен клас”. В нощта преди празника много болни хора ходят „на росен”, преспиват на росенови поляни с надеждата русалките и самодивите да ги излекуват или поне да им покажат ще оздравеят ли или не. В цялата страна хората вярват, че на Велики четвъртък Господ пуска душите на умрелите на земята, а на Спасовден ги прибира. Рано сутринта хората гледат в кладенците с огледало, защото вярват, че ще видят в него лицата на покойните си близки. На Спасовден се носят орехови клонки в църквата или на гробището, за да пазят сянка на умрелите. 17 дни след Спасовден започват Петровите пости. Всяка година те са с различна продължителност, защото Спасовден е подвижен празник, а Петровден е с твърдо определена дата. За това всяка година църквата определа деня на петровите заговезни. На този ден обикновено се заговява с пиле.

03. Юни, петък
Свети мчк Лукилиан, Клавдий, Ипатий, Павел, Дионисий и Мъченица Павла девица.

Международен ден за борба против насилието срещу децата.

04. Юни, събота
Св. Митрофан, патриарх Цариградски.

05. Юни, неделя
Мъченик Доротей, еп. Тирски. Преподобен Петър Корицки.

Името Доротей идва от гръцки език и означава "дар божий". Празнуват Доротея и Доротей; Божидар.
Световен ден на околната среда. Отбелязва се от 1972 година.

06. Юни, понеделник
Преп. Висарион Чудатворец. Преп. Иларион Нови.

07. Юни, вторник
Св. свщмчк Теодот, еп. Анкирски. Св. Валерия.

Valerius е римско родово име и означава „силен съм”. Празнуват Валери и Валерия.

08. Юни, сряда
Св. вмчк Теодор Стратилат. Св.мчци Марк и Юлий Доростолски.

09. Юни, четвъртък
Свети Кирил, епископ Александрийски.

10. Юни, петък
Св. свщмчк Тимотей, еп. Брусенски.

11. Юни, събота, Черешова задушница, Въртоломей и Варнава
Свети апостоли Вартоломей и Варнава. Света Богородица- Достойно есть.
 
Въртоломей и Варнава. С Въртоломей е свързано народното вярване, че на този ден слънцето се завърта към зима. Хората стават рано сутринта и отиват да гледат на открито изгрева на слънцето, което на този ден "играе", за да са весели и здрави през цялата година. Въртоломей е сред най-почитаните светци-градушкари, Герман, Елисей и Вида, пръв помощник на свети Илия. Според етимологията на имената, народът е извел израза:"Герман гърми, Въртоломей върти облаците, а Варнава ги връща". За предпазване от градушка на този ден се спазва забрана да домашна и полска работа.


Събота преди Петдесетница,Черешова задушница. Съботите преди всички големи празници се тачат в чест на мъртвите, но най-тържествени са две от тях - лятната, наречена още Черешова и Архангеловата задушница. Съботата преди Свети Дух се устройва Спасовската, още Русалска или Черешова задушница. За тази задушница жените боядисват отново червени яйца, които раздават на гробището "за Бог да прости умрелите". Преди изгрев слънце те поставят на гробовете бутилка с бяло вино или вода, като вярват, че в нея се отразява душата на покойника. Освен червени яйца, варено жито и хляб, на гробища се носят задължително и череши. Гробовете се постилат с орехови клонки, за да могат душите на умрелите да се приберат по-лесно на "онзи свят". На службата в черквата богомолците коленичат върху орехова шума, която после отнасят вкъщи и редят между дрехите в ракли и сандъци, за предпазване от молци. Орехът. Той е много специално дърво. За един добър орех трябва декар място, толкова е голяма короната му. Орех не бива да се сече, без предварителна подготовка. Народът оприличава ореха на Световното дърво, на път между този и онзи свят. Хората вярват, че през зимата слънцето е под корените на дървото и за това е студено, а през лятото огрява короната му и за това е топло. На Черешова задушница жените дори допират ушите си до разстланата върху гробовете орехова шума, с надеждата да чуят гласовете на скъпите си покойници. Поради връзката на ореха със света на мъртвите има строга забрана млад човек да сади орехово дърво, защото се вярва, че когато стволът на дървото стане дебел, колкото врата на човека, последният ще умре. Ако наистина се налага някой млад мъж да засади орех, той първо трябва да разстеле пояса си в кръг и в средата на този кръг да започне да копае дупката за засаждане. Ореховата сянка се смята за много опасна, защото нощем под орех самодивите правят своята трапеза, а знайно е, че който стъпи на самодивска трапеза или на самодивско играло, той уградисва. Уградисва и непредпазливият човек, който се е осмелил да заспи през лятото под орехова сянка. Плодовете на ореха, също като самото дърво имат двойнствена символика, защото се вярва, че когато има болест в къщата, чумата търкаля орехи на тавана, когато играе с детето си, а пък на Бъдни вечер трапеза без орехи не се прави. Тогава по ореховите ядки всеки гадае за здравето си. На сурвакари и коледари задължително се дават в дар орехи.

12. Юни, неделя, Петдесетница
Преп. Онуфрий Велики и Петър Атонски.
 
На осмата неделя след Великден се отбелязва Петдесетница. В цялата страна хората посещават тържествената служба в черквата.

13. Юни, понеделник, Свети Дух, Русалска неделя
Св. мчца Акилина. Св. Трифилий, епископ на Никозия Кипърска.
 
Свети Дух се отбелязва на 51 ден след Великден и се пада винаги в понеделник - първият ден от Русалската седмица. Денят се тачи най-вече от нераждалите млади жени, за да раждат здрави и силни деца. Рано сутринта жена с първо дете прави русалски венец от различни билки и окичва с него детето си, което трябва да го носи три дни. След като трите дни изминат, майката сваля венеца от детето си и го прибира за цяр. С отвара от тези билки се правят поливки срещу обриви и ревматизъм. Срядата на Русалската неделя се тачи за предпазване от русата болест, наречена още смръдла. На Духовден религиозните хора посещават църковната служба. В църквата те коленичат върху росен, пелин, седефче, орехова шума и калофер, а после ги отнасят вкъщи за предпазване от молци.

Седмицата сед Петдесетница - Русалска седмица . Русалската седмица се смята за твърде опасен период. През тези дни на земята се явяват русалиите, наричани още русалки, причинителки на тежки болести, като в същото време те са и лечителки. Те идват на земята след Петдесетница, за да напръскат житата с „жива вода” и наказват всеки, който не ги уважава и почита. Във връзка с това хората спазват система от строги забрани: не минават през нивите и полята без път, за да не стъпят на трапезата на русалките и да не уградисат (да не се парализират); не замръкват навън, не работят на нива и особено на лозе, за да не се изреси; не се мият. Жените не перат, не тъкат, не шият и пр. Никой не бива да спи денем на открито сам; спазва се строго полово табу. За предпазване от гнева на русалиите при евентуална среща с тях, всички хора и малки, и големи трябва да носят в дрехите си пелин, орехова шума, лепка или чесън. Същите билки хората слагат по леглата и разхвърлят по пода вкъщи, а през последния ден от седмицата изхвърлят зеленината на улицата след говедата или я закопават на място, където никой не стъпва. Смята се, че който се разболее през тази седмица, няма да го бъде. За такъв човек казват, че русалките са го сбъхтили, нагазили или ударили, че е уградисал. По своята същност русалиите са близки до самодивите, но народът прави известна разлика, защото вярва, че русалките представляват духовете на удавени моми и невести или на умрели при раждане млади жени, които във вид на бели пеперуди прелитат отвъд Дунава през Русалската неделя. През тази седмица на много места се изпълнява народния обичай ходене на росен, свързан с двойнствената природа на русалиите – като болестотворни демони и милостиви лечителки. Болните преспиват на самодивски или росенови поляни с нова зелена паница, пълна с вода, или с нова кърпа до главата. На поляната те донасят със себе си и храна - за болестта, за русалиите или самодивите. На сутринта гадаят по това, което русалките оставят в паницата с вода или върху кърпата. Ако е зелено листо или цвят, болният ще оздравее, ако листото е сухо или в паницата има пръст, чака го смърт. Призори всички напускат поляната в пълно мълчание, без да се обръщат и без да се бавят. През тази седмица е познато още и обредното къпане в росата на самодивските поляни, или в русалски извори.

През Русалската седмица по селата обикалят дружини от русалии, наричани още калушари. Те се състоят от нечетен брой момци и мъже, водени от ватафин, предварително подготвени и обучени за ритуала, който ще изпълняват. По принцип тази „длъжност” се наследява по пряка линия, като знанието за ритуала се предава от баща на син. Калушарите са облечени в нови бели дрехи, а калпаците им са окичени с лековити билки. Всеки от тях носи тояга от леска, явор или дрян, които се явяват магически дървета за предпазване от зли сили. Всяка дружина има и свое знаме. Дружините обикалят селата през цялата седмица и лекуват от самодивската болест. Ако се случи да се срещнат две дружини, срещата завършва с бой и победената дружина губи правото си да лекува. Лекуването се извършва чрез специален обреден танц. Под звуците на музикален съпровод, при пълно мълчание калушарите се нареждат в кръг около болника и заиграват своя танц. Тъпанът бие все по-бързо и по-бързо и постепенно калушарите изпадат в транс. Накрая ватафинът чупи с тоягата си гърне с жива вода, болният побягва, а мястото му се заема от един от русалиите. В края на Русалската седмица калушарите се пречистват в черква и едва тогава могат да поемат обичайните си задължения.

14. Юни, вторник, Елисей, Лисей, Лисо
Пророк Елисей. Свети Методий, патриарх Цариградски.

Според народните представи Елисей е един от светците-градушкари, брат на Въртоломей и Вида. Изразът "Видовден види, а Герман, Лисе и Въртоломей ще пакостят от страни", прибавя и Елисей към групата на градушкарите. Елисей се почита за предпазване от гръм и градушка през лятото и от виелица през зимата. За това на отредения му ден не се похваща никаква полска и домашна работа. До този ден се сее порсото. Елисей се почита и за предпазване от косопад (Лисо). Лисо е лош дух, който хем предизвиква косопада хем може да го лекува. Засегнатите от лисина се наричат келеши. Те почитат Елисей, като на празника му палят свещи в черквата, а после излизат на полето и се поливат с лековити отвари, къпят се в "леви" води и правят различни обети за здраве.

15. Юни, сряда, Видовден
Свети пророк Амос. Свети мъченик Исихий Доростолски.

И Видовден се тачи за предпазване от градушка. Според народните вярвания градушката и другите природни бедствия са пратени на хората от Господа заради сторените от тях грехове. Тези християнски вярвания са породили народната поговорка; "ще дойде Видовден". На Видовден се спазва строга забрана за полска и домашна работа.

16. Юни, четвърнък
Св. чудотворец Тихон, еп. Аматунски.

17. Юни, петък
Св. мъченици Мануил, Савел и Исмаил. Св. мъченик Манасий Габровски.
 
Мануил или по-точно Емануел е еврейско име и означава "Бог е с нас". Празнуват Емануил, Мануил, Мануела, Емануела. Савел, Sabellus означава „сабински”.

18. Юни, събота, отдание на Петдесетница
Св.мчк Леонтий, Ипатий и Теодул.
 
Леонтий означава лъв.

19. Юни, неделя
Свети ап. Иуда, брат Господен. Преп. Паисий Велики и Паисий Хилендарски. Мъченик Зосим Созополски.

Първата неделя след Петдесетница е наречена на всички български светии и всички хора, чието име не е намерило своя празник в календара, могат да празнуват през този ден. Юда означава "да бъде прославен Бог" - от еврейски, а Паисий - "млад питомец" - от гръцки език. Празнуват Юда, Юдита и Паисий.
 
На свети Паисий Хилендарски дължим създаването на "История славянобългарская", възраждането на духа български и съхраняването на българската народност.

20. Юни, понеделник
Преп. Наум Охридски. Свщмчк Методий, еп. Патарски.

21. Юни, вторник
Св. Мчк Юлиан Тарасийски.

22. Юни, сряда
Св.свещеномъченик Евсевий, еп. Самосатски.
 
23. Юни, четвъртък, в навечерието на Еньовден
Св.мчца Агрипина.


Агрипина означава „дива, необуздана” за кобила.

Вечерта преди Еньовден три чисти моми донасят котел с мълчана вода в двора на целокупната къща, от където на сутринта ще изведат Еньовата буля. Всяка от момите потапя в него китката си с прикрепен към нея пръстен. Покриват котела с червено було или престилка, може и с мъжка риза и го оставят да преспи под трендафил. На сутринта по тези китки гадаят за здраве, любов и плодородие. В цялата страна хората вярват, че срещу Еньовден небето се отваря, морето спира да се движи, а стопанинът на заровеното имане проблясва като пламък. През тази магическа нощ звездите слизат от небето и омайват тревите и цветята, придавайки им голяма магическа сила. Границите между времето и пространството изчезват и на земята се появяват самодиви, вампири, паднали от небето змеьове. През тази нощ бродници и магьосници под комина на изгаснало огнище, в изоставена от хората къща, свалят месечината от небето и я превръщат в крава, за да издоят нейното вълшебно мляко. Със своите магии те целят да увеличат своето благоденствие или пък да отмъкнат чуждото плодородие и изобилие. За предпазване бродници и магьосници е измислена цяла система от противодействия. Често стопаните ръсят просо около къщите и стопанските постройки, мажат виметата на добитъка с чесън и пелин, слагат тръни от глог по плета и в комина. Билкарите, магьосниците и врачките тачат свети Еньо като свой патрон. В ноща срещу Еньовден се добива нов огън, от който се запалват всички огнища в селото.

24. Юни, петък, Еньовден, Свети Иван Летни
Рождение на свети Йоан Кръстител. Свети Никита, еп. Ремизиянски.

Името Никита идва от гръцки език и означава „победител”. Празнуват Еньо, Енка, Янко, Янка, Яна, Никита.

Еньовден е празник, с който църквата отбелязва рождението на свети Йоан Кръстител, а народната традиция го свързва с лятното слънцестоене. При изгрев, слънцето "играе" и "трепти", изкъпва се в реки и извори и поема обратния път към зимата, а свети Еньо облича кожуха си и отива да я доведе. Кукувицата кука само до Еньовден, защото след този празник лятото си отива. Рано сутринта моми и невести посрещат изгрева на слънцето и гадаят по сянката си за здраве; жени и деца се къпят в реки и извори отново за здраве. Хората палят обредни огньове по високите места или на мегдана, които прескачат за здраве и за прогонване на бълхите. Народът поставя свети Иван Летни в редицата на светците-градушкари. За предпазване от градушка на този ден не се работи никаква работа - нито вкъщи, нито на полето. Този ден е най-благоприятен от всички дни през годината за извършването на обредни и магически ритуали. Във връзка с това се изпълнява моминския обичай Еньова буля. За целта се избира малко момиче от три до пет годишно, то трябва да отговаря на определени изисквания: да е сираче, изтърсак или пък дете на живи родители с първо венчило. Момите обличат детето с булчинска премяна в целокупна къща (където съпрузите са в първи брак, със здрави и живи деца). Обичаят се състои от две части: обикаляне на селското землище в кръг и напяване на китки. Еньовата буля е боса и момите я носят на ръце, като внимават да не стъпи на земята. При обиколката спират при чешма и слагат момиченцето да седне в скута на бременна жена, за да е плодородна годината. Освен за влага, берекет и предпазване от градушка, този обичай предпазва от магическо обиране на реколтата от нивите. Вторият момент в обичая е напяването на китки. Когато завършат обхождането, момите се връщат в целокупната къща при оставения предната вечер котел с мълчаната вода. Еньовата буля вади китките една по една, а момите пеят кратки песни-припевки по които гадаят за венчило, здраве и благоденствие.

25. Юни, събота
Св. прпмчца Февория. Преп Дионисий Атонски. Св. мчк Прокопий Варненски.

26. Юни, неделя
Преподобен Давид Солунски и Давид Български. Свщмчк. Висарион Смоленски.

Давид е име на велик пророк от стария завет и означава "възлюблен, любимец". Празнува Давид.
Международен ден за борба с наркотиците и наркоманиите.

27. Юни, понеделник
Преп. Сампсон Странноприимец.

28. Юни, вторник
Пренасяне мощите на свети безсребреници Кир и Йоан.

29. Юни, сряда, Петровден
Свети славни и всехвални апостоли Петър и Павел.

Петър е латинско име и означава "камък". Павел на латински означава "малък, малчо". Празнуват Петър, Петра, Петьо, Петя, Петрана, Пенчо, Пецо, Пенка, Камен, Кремена (от кремък); Павел, Павлин, Павлина, Полина.

Петровден е празник, който в източноправославния календар се почита паметта на светите апостоли Петър и Павел. Народната традиция обаче е разделила празнуването. На 29 юни се тачи свети Петър, а на 30 – свети Павел. При подялбата на света на апостол Петър се паднали райските градини за това той държи ключовете от райските врати. Празникът съвпада с усилната жътва, но през този ден забрана за работа няма, напротив - в народните приказки се разказва, как светията сам грабнал сърпа, да помага на жътварите. Хората казват, че на този ден се задава зимата и за това бързат да приберат зърното. На Петровден завършват петровите пости и се отговява с петровско пиле. На много места се прави общоселски курбан. В жертва се раздават и ябълки-петровки, особено от жени с починали деца. При суша се прави молебен за дъжд. Петровите заговезни се правят 17 дни след Спасовден. Когато Великден се падне по-късно, тези 17 дни може и да не се спазят. Проблемът е в това, че Великденските празници са подвижни, а Петровден има строго определена дата. За това датата на заговезни и продължителността на петровите пости се определя всяка година от църквата.

30. Юни, Павловден
Събор на свети славни и всехвални 12 Апостоли.

Апостол на гръцки език означава "пратеник". Празнува Апостол.

Тук в калндара присъства понятието „славни и всехвални”, а в България има безброй мъже и жени, които се наричат Слава, Славка, Славчо или в имената им присъства това съставно име. За това предлагам този ден да е имен ден на всички, които носят „слава” в имената си. Тук би трябвало да намери своя празник и много популярното в България име Чавдар. В повечето от вариантите на превода на това име от тюркско-персийски произход фигурира понятието „слава”, срещат се преводи като „големец, сановник” и „владеещ слава”. „Славните” именници биха могли да празнуват и в деня на свети Харитон, на 28 септември, защото Харитон означава „красота, благосклонност, слава”.

На 30 юни, ден след календарния празник на светите апостоли Петър и Павел народната традиция тачи отделно паметта на свети апостол Павел. Той за разлика от свети Петър "не щял колак, а искал да го тачат". За това на Павловден не се работи нищо, нито на полето, нито вкъщи, като предпазна мярка срещу пожари и градушка. Този ден е първият летен празник на огъня, след който следват цяла редица "огнени" празници.

Огън, земя, въздух и вода – това са четирите природни стихии. Без тях животът ни е немислим, но когато се развихри някоя от тях, тя помита всичко по пътя си. За това хората още от най-древни времена са се опитвали да омилостивяват природните сили с различни ритуали и жертвоприношения. Водникът и огнището във всяка къща са били своего рода олтари. Край огнището са се извършвали много от магическите ритуали за приобщаване на нови членове на семейството, за предизвикване на плодородие, за предпазване от болести и магии. В мъжовата си къща булката най-напред се покланяла на огнището, където преди това сватовете са уговаряли годежа и сватбата. Полазникът на Игнажден е сядал при огъня, разравял го и изричал своите благопожелания. Жертвената птица за повечето от празниците е била заколвана край огнището, а главата и краката й окачвали над него, за да пазят дома от болести и зли магии. При появата на епидемии пак край огнището стопаните слагали трапеза за да омилостивят болестта. На Бъдни вечер във всяка къща с тържествен ритуал внасяли бъдника и всяка негова частица е била свещена. От недогорялата дървесина стопаните изработвали части за ралото, а пепелта от него запазвали, за да я смесят по-късно със семето за посев. Огънят в огнището никога не трябвало да загасва. Хората вярвали, че в която къща загаснел, тя била заплашена от запустяване. Но веднъж в годината, по време на огнените празници засипвали всички огнища в селото и остарелият огън в тях бил угасяван, защото се вярвало, че от небето ще падне нов, жив огън. Тогава чрез специален ритуал стопаните добивали новия огън. На много места нов огън се добивал не само по време на огнените празници, но и когато селото било заплашено от болести. Тогава през вълшебния огън минавали всички – мъже и жени, деца и старци. През него прекарвали и домашните животни за здраве.
 Ели Маринова



Сподели това във Facebook: Сподели във Фейсбук

Други статии от този експерт:

Въведение в нумерологията
Картите Таро и тяхната история
Нумерологична прогноза на България през 2010 година
Имени дни и празници през месец декември
Сънищата
Какво представлява психометрията
Нумерологични значения на числата.
Месец Януари, Голям Сечко
Празници и имени дни през месец февруари
Ели Маринова в Шоуто на Иван и Андрей 18.02.2010 г.
Честита Баба Марта!
За българските традиции
Стихиите в сънищата ни: водата
Лазаровден и Цветница
Червеното великденско яйце
Празниците през април
Стихиите в сънищата ни - огънят
Нумерология - Господарските числа, числа на изпитания
Календар за месец май
Обредите на Гергьовден
Спасовден, Черешова задушница, Свети Дух
Календар за месец юни
Писмената
Буквите в сферата на нумерологията
Гаданията МО
Обреди и празници през месец юли
Руните на викингите
За магиите и омагьосването
Бългаски празници и обреди през август
Суеверия и поверия
Енергийният вампиризъм
празници и имени дни през септември
В нумерологията - Лична година, Личен месец, Личен ден
Денят на пророк Йона
Гадателката Ели Маринова: Десислава я чака сватба
Празници и обреди през октомври
Ели Маринова пред Езотеричен журнал за жената
Обреди и празници през ноември
Така го правят жените - Ели Маринова за сънищата
Празници и обреди през декември
Ели Маринова пред вестник Ретро
Цветовете в сферата на нумерологията
Празници и обреди през януари 2011 г.
Нумерологична прогноза за България през 2011 година
Празници и обреди през февруари, 2011 г.
Истината за вампирите
Ели Маринова за нумерологията пред БНТ
Празници и обреди през март 2011 г.
Празници и обреди през април 2011 г
И-Цзин, китайската Книга на промените
Ели Маринова - Президентски избори 2011 - Коя да е датата?
Празници и обреди през месец май 2011 г.
Ели Маринова в ББТ послучай петък 13-ти
Празници и обреди през юни 2011 г
Празници и обреди през юли 2011 г
Празници и обреди през месец август 2011 г.
Празници и обреди през септември 2011 г.
Празници и обреди през октомври 2011 г.
Празници и обреди през ноември 2011 г.
Празници и обреди през декември 2011 г.
Нумерологична прогноза за 2012 година
Как да изчислим личен ден, месец и година
Нумерологична прогноза за България 2013 тодина
Нумерологична прогноза за България 2014 г.
ЗА ФИЛОСОФСКОТО ЗЛАТО
НУМЕРОЛОГИЧНА ПРОГНОЗА ЗА БЪЛГАРИЯ ПРЕЗ 2015 ГОДИНА
2015 - година на Козата
Малко здравословна хиромантия
МАГИЯТА НА СКЪПОЦЕННИТЕ КАМЪНИ
 








Маг Наско
Occultportal ©